ettordsagermerantusenbilder.blogg.se

om livet

my life is exciting 'cause I make it exciting

Publicerad 2015-03-19 13:42:00 i Allmänt,

Ibland känner jag mig som en soluppgång, innehållandes oändligt många nyanser utan att riktigt kunna bestämma mig för en och vars enda förvissning ligger i det faktum att dagen har bara börjat. Det hade likväl kunnat vara en solnedgång om det inte vore för kontentan i ovanstående rubrik. Den yttrades av en modellpojke som jag var ytligt bekant med på mitt kära gym i Sydney. Vi pratades vid ibland, så som man gör där även om man inte är bästa vänner sedan urminnes tider, och hjälptes åt med någon övning emellanåt: mellan benkast som fick magmusklerna att kännas som taggtråd berättade han om alla sina äventyr och erövringar (censur av detaljer här). Jag svarade med infantil fascination "your life is so exciting, you should write a book about it!"
 
Då tittade han på mig och sa, likt vore det den självklaraste saken i världen: "My life is exciting 'cause I make it exciting". 
 
Och där och då började jag förstå något fundamentalt om livet, som sedan höljts i tillfälliga dimslöjor men som nu framstår mer och mer klart varje dag. Livet är som bäst i gränslandet mellan barndomens känsla av magi och vuxenlivets frihet. Ett tillstånd jag aldrig mer tänker släppa taget om. Stay tuned och ät broccoli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

addicted to beauty

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela