ettordsagermerantusenbilder.blogg.se

om livet

kreativitet rimmar på skelögd get

Publicerad 2015-02-04 02:15:26 i Allmänt,

Kära läsare, ursäkta min frånvaro på detta forum! Jag är strängt upptagen med en massa secret missions och skolan, där jag på sedvanligt maner mestadels ägnar mig åt de roligaste kurserna. Lycka är att lära sig om charmkvarkar i partikelfysiken och skriva avancerade algoritmer i beräkningsvetenskap: till mitt njutningsarkiv läggs känslan av att skriva en riktigt snygg kod. För varje raderad rad i programmeringskoden stiger min narcissism med flera grader, vilket osökt för mig in på en nattlig bekännelse: det var jag som uppfann sneakers möter designklänningstrenden. För tio år sedan gick jag glatt omkring i galaklänningar och skejtarskor, missförstådd men övertygad, we-tröja och keps mötte quiltad kortkort kjol från mitt livs första besök i Paris och jag mådde som bäst där, i luften med ena benet på street och andra på catwalk, för när man tvingas balansera aktiveras nya nervbanor i hjärnan. Och där har ni en vetenskaplig definition på hur kreativitet uppstår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

addicted to beauty

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela